2021. február 19., péntek

Racing 01: Carrera 6

 

 

Porsche 906 Carrera

(Corgi)

felújítás

 A 906 létrejöttének talán három oka is lehetett. Egyrészt a Ferrari A Dino modelljének legyőzése, másrészt az új előírások. A korábbi – 904-nél alkalmazott - váztechnológia már nem volt alkalmazható, vissza kellett térni a térbeli csővázhoz ismét. Emellett a homologizációhoz szükséges példányszám is 50 darabra csökkent,  így gazdaságosan elő lehetett állítani. De talán a leglényegesebb ok, az a 28 éves Ferdinand Piëch (Dr. Porsche unokája) színrelépése volt, mivel ő lett a cég fejlesztési vezetője. És ő egyrészt nem találta jónak a korábbi technikát, másrészt mindenáron újítani akart. Egy könnyebb és gyorsabb modellt szeretett volna az akkori 904-nél. ennek megfelelően az alkatrészek egy részét fémről üvegszálas műgyanta alkatrészekre cserélte. A kész kocsi tömege így csak 580 kg volt.

 

 Az új Carrera 6 – ahogy másképpen is nevezték a 906-t - erőforrásának alapja a széria 911-es hathengeres léghűtéses motorja volt (később volt benne nyolchengeres is), ami már számos korábbi versenyautóban is bizonyított. 1991 köbcentis, 210 lóerős középmotoros versenygép állt elő. Az elődjétől eltérően a kocsi alakját is már szélcsatornában tervezték. Lehet, hogy szokatlan lett a forma egyesek szerint, de aerodinamikailag a helyén volt. A csúcssebessége 280 km/h volt, ami egy kétliteres autó esetében igen jónak számít. A motort egy nagy plexivel burkolták, ami a későbbi évek verseny Porscheinál is jellemző volt. Bevezették a fölfelé nyíló ajtókat is.


Mikor 1966-ban Megnyerte a Daytona-i versenyt mindenki egyértelműen a sikert látta benne. Összességében hatodik lett, és a kétliteres kategória győztese. Pár héttel később a Ferrari Dinot is legyőzte. Piech ezzel új érát nyitott és egyidőben – egy ötéves terv keretében - hét új versenyautó projektjét indította el.  Sőt, ez egy utcai autó is volt, ebből a szempontból is megfelelt a követelményeknek, nemcsak a FIA új előírásainak. Viszont a legtöbben a sportsikereiről emlékeznek rá, mivel számos versenyt nyert illetve ért el komoly helyezéseket a konkurens – és V8-as - Ford GT-k és a tizenkét hengeres Ferrari PS-ek mezőnyében.



 A Corgi 1969-es kiadású kisautója közepesen romosan került hozzám, a Matchbox 910-ese mellé. A kerekétől eltekintve teljesen elfogadható a modell, mind játéknak, mind vitrinbe. Ez utóbbira csak felújítás után. Nem is volt vele más célom, csak szalonképessé vitrinképessé tenni. Dekorációja a kornak megfelelően készült jórészt. Sajnos a műanyag ablakfelületei (elég sok van belőle) már kristályossá repedtek az idők során, ezen nem volt mit szépíteni. Léptéke 1:55, tehát nem teljesen passzol a 910-hez, de formavilágában mindenképpen társak.

Ahogy a valóságban vitték anno a versenyre

 

 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése