The Londoner
Daimler Bus 1972
(Matchbox)
átalakítás
Olyan túl sokat nem lehet variálni az emeletes buszokkal - a reklámoktól eltekintve. A kérdés az volt
számomra, hogy miként lehetne újat mondani vele ezúttal. Lehet-e egyáltalán? Megpróbáltam, és ez lett belőle. Egy kabrio emeletes Daimler.
Az eredeti buszt a Daimler (Leyland 1975-től) 1960-1983 között gyártotta. Farmotoros kialakítású, a korának megfelelő dizájnnal. Az idők során számos módosítást alkalmaztak és az alkalmazott dízelmotorok is változtak benne. Valójában semmi említésre méltó dolog nincs vele kapcsolatban. Egy igásló, az elvárt igényeknek maximálisan megfelelő kialakításban.
Az eredeti
Az 1:121 léptékű modellt 1972-ben adta ki először a Matchbox. Azóta persze újra és újra kiadta, jellemzően piros színben de - milyen meglepő - ez a busz több tucat színben és dekorációval is elérhető volt. Főképpen a verziógyűjtők nagy örömére. Még kétféle árnyalatos verzióban is készült, ami a kisautó struktúráját tekintve nem egy komoly erőfeszítés, viszont nagyon jól néz ki. 1981-ben vonták ki a kínálatból.
A reklámok illetve a szín megváltoztatása nem elég egy új bemutatóhoz. Nézzük, hogy milyen variánsai vannak egy emeletes busznak. Például mobil (esetleg fix) kocsma, de az meg ilyen léptékben nem sokat mutat, mert inkább a belsőn van a hangsúly. Akkor lehetne például városnéző kabrio emeletes busz. Legyen az! Mivel ebből a modellből rengeteg van még most is a piacon, nem sajnáltam bátran hozzányúlni.Le is vágtam a tető nagy részét és máris megváltozott az egész busz. Így gondoltam eredetileg is, ez volt a koncepció gerince. Az üléseket egy kellemes közép szürkére festettem ismét és a karosszéria színe is jócskán eltér az átlagos tömegközlekedési árnyalattól. Természetesen nem maradhatnak el a reklámok sem az oldaláról, ezek jelentősen megdobják a látványt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése