McLaren M8F
(Siku)
felújítás
A McLaren M8F - az M sorozat hatodik tagja - 1968-ban jelent meg, azonban az 1971-es Can-Am szezonra érett be igazán. Egy középre épített nyolcliteres, Lucas injektoros Chevrolet V8-as hajtotta a négyfokozatú manuális váltón keresztül. Az áramvonalas karosszériával burkolt autóból két példány készült. A Can-Am sorozatban ekkorra már jelentős hírnévre szert tett angol csapat a kiváló konstruktőr Bruce McLaren és a profi pilótája Denny Hulme révén, olyan nevekkel versenyezve mint a Ferrari, Lola, Shelby.
A könnyűfém V8 Chevy blokk a váltóval együtt közvetlenül az alu monoquetörzs mögé volt erősítve, ezzel a kocsi hosszának és egyúttal merevségének a harmadát ez a részegység adta. A törzs három acél válaszfal köré épült, amelyeket alumíniumlemezek tartottak össze, így dobozszerkezetet alkottak. Az első felfüggesztést az első és a második válaszfal közötti szakaszhoz csavarozták, míg a vezetőt és a masszív, 74 gallonos üzemanyagtartályt a második és harmadik válaszfal közé helyezték. Így gyakorlatilag elmaradt az akkortályt - a kocsik teljes hosszában végigfutó - szokásos csőváz
A több, mint 700 lóerős motor nagyon erős volt a korábbi kasznihoz és a felfüggesztéshez ezért aerodinamikailag is újítottak az autón. Nagyobb, szélesebb stabilizátorszárnyakat tettek rá hátra. A kocsi elejét is úgy módosították, hogy az áramló levegő jórészt a hátsó szárny felé menjen. Mindezek a fejlesztések körönként több másodperc előny jelentettek. A Lola-t hajtó Jackie Stewart is csak egyszer tudott nyerni, amikor mindkét M8F kiesett. A McLarenek végét a sokkal szofisztikáltabb és sokkalta erősebb motorokkal szerelt Porsche 917-esek jelentették.
A Siku kisautója ez esetben szépen megformázott, jól hozza az eredeti versenyautó hangulatát is. A részletek is mind a helyükön vannak: kerékívek, a kusza szívótorkok, légbeömlők, hátsó front. A képet talán csak az egyen Siku kerekek rontják, de azok nem kicsit. A felújítás során egy teljesen egyedi, sőt fantázia átjárta dekorációt készítettem rá, talán már szokásosan SW beütésekkel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése