Rolls-Royce Silver Spirit
(Matchbox)
felújítás
Az első változatnál még négy különálló lámpa volt elöl, ez később – a harmadik generációtól - módosult egybefüggő felületűre. A kocsit 6,7 literes V8-as hajtotta, 3 (később négy) fokozatú GM automata váltón keresztül. Az automata szintszabályozós felfüggesztés igen kényelmes utazást biztosított. A harmadik generációt 1994-ben a negyediket egy évvel később mutatták be. Lényegi különbség nem volt köztük. Immár nagylámpás homlokfallal, természetesen sok krómmal bírt a külseje. A motort is fejlesztették időközben. A Garret turbofeltöltőnek köszönhetően kicsit erősebb lett de erről is csak homályos adatok keringenek. Ahogy a gyár mondja: „Elégséges”. Technikai fejlesztések azonban történtek más téren is. Dupla légzsák került bele, a hátsó ülések immár függetlenül is mozgathatóak voltak. lecserélték a motorvezérlő elektronikát, megváltoztatták a lökhárítókat. 16 collos kerekeket kapott.
A Matchbox által 1987-ben kiadott
kisautón sem látszik semmi különös. Talán még tömzsibb így kicsiben mint a
valóságban. A súlya viszont megvan a nagy fém felületeknek és a kis
ablakfelületeknek köszönhetően. Részleteit tekintve rendben van a modell, bár a
nyitható ajtók azért árnyalják ezt a képet. A nyithatóság mindig áldozatokkal
jár, mind látványilag, kívülről tekintve, mind technikailag belső terek
torzulását tekintve. Itt is ez a helyzet. A nyitható ajtóról ilyeténképpen
eltűnik a keret és az elefántfül ablak. Gyerekeknek mindegy, gyűjtőknek azért
fájó. Mindezektől függetlenül jól játszható stabil járgány, még leharcolva is
megéri újjáéleszteni. 1995-ig volt kínálatban, aztán leporolták és 2005-ben is kiadták.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése