2023. október 13., péntek

Widebody

 

Mercedes 560 SEC AMG

(Hot Wheels)

bemutató

 

 
 A Mercedes esetében megfigyelhető, hogy nem csak kisebb kupé modellekkel rendelkeznek, hanem a legnagyobb méretű szedánjuknak is van kupé változata. Azon meg már nem is lehet csodálkozni, hogy ezt a hatalmas kupét a Mercedes házi tuningcége az AMG is kézbe vette és még tudott rajta csiszolni.
 

Az eredeti autó eredeti változata a Bruno Sacco által megvalósított W126, vagyis az „S” osztályú limuzin. Ennek a kupésított változata a C126, melyet 1981-től kezdve tíz évig gyártanak. Ez volt az első alkalom, hogy S-osztályú alvázból kupé változatot gyártottak. A 2,6 literes sorhatostól az 5,6 literes V8-is többféle benzines erőforrással is kapható volt a háromliteres dízelek mellett, melyekhez 5 fokozatú kézi vagy 4G Tronic váltó csatlakozott. A fejlesztések során az üzemanyagtakarékosság volt a hívó szó, ami egy ilyen autó esetében kissé furcsán hat, de azért odatették magukat. Könnyebb motorblokkot alkottak, erősebb de vékonyabb acélokat (HSLA)  használtak, áramvonalasítottak itt ott ( lökhárító átalakítása, az ablaktörlők elrejtése a motorháztető alá) és így értek el eredményt a fogyasztáscsökkenésben. Biztonsági felszerelésekkel is bőven ellátták (övfeszítő, kipörgésgátló). Itt alkalmazták először az öv előtoló rendszert, a hiányzó „B” oszlopok és a hosszú ajtó miatt. Amikor az ajtók becsukódnak és a motor beindul, az előtolók körülbelül 30 cm-rel előrenyújtják a biztonsági övet a vezető felé, hogy ő elérje azt könnyen, majd utána visszahúzódik. A négyfokozatú automata sebességváltó új topográfiai szenzort kapott, amely a jármű helyzetének (sík felület, lejtő vagy süllyedés) és a gázpedál helyzetének figyelésével korrigált. A hidropneumatikus felfüggesztés 24 mm-rel süllyeszti az alvázat, ha a jármű legalább 120 km/h sebességgel halad, a jobb aerodinamikai áramlás és a jobb nagy sebességű stabilitás érdekében. 

 

 

 Az AMG amikor kezébe vette a modellt még rátett egy lapáttal. A motor tuningolásán túl (6 literes motor, a módosítások után 400 lóerős és kétszer annyi nyomatékot ad le) szélesített sárvédőelemeket alkalmaztak a látványos megjelenés érdekében, és amelyek lehetővé tették sokkal szélesebb kerekek felszerelését.

Mielőtt az AMG 1993-ban egyesült volna a Mercedessel önálló tuner cégként működött, amelyet 1967-ben alapítottak a Daimler-Benz mérnökei, Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher és elsősorban nem hivatalos frissítéseket és kiegészítőket kínáltak a Merci modelljeihez. Az AMG tipikus fejlesztései közt szerepelt a nagyteljesítményű motorok újjáépítése könnyített alkatrészekből. Valamint a karosszéria elemeinek aerodinamikai frissítése, illetve az utastér modernizálása.

 A Mercedes esetében megfigyelhető, hogy nem csak kisebb kupé modellekkel rendelkeznek, hanem a legnagyobb méretű szedánjuknak is van kupé változata. Azon meg már nem is lehet csodálkozni, hogy ezt a hatalmas kupét a Mercedes házi tuningcége az AMG is kézbe vette és még tudott rajta csiszolni. 1989-90 között 50 darabot gyártottak belőle.

  

A Hot Wheels pedig nem áll távol attól, hogy a ritkább, egyedibb vagy extrémebb kivitelekről készítsen modellt. Itt is ez történt. Az AMG által szélesített 560-as modellt készítették el kicsiben, igen jó precízen.  Én a kerekek esetében a felnit csillogósra vettem volna, jobban utalna az eredeti Merci felnire. Csak manapság divatos a teljesen fekete kerék, ez a kocsi pedig nem mai gíyerek. Amúgy szépek, vékonyak a nyomatok rajta, a jelvény küllői is a helyükön vannak. A beltér is teljesen precíz, az ülésbordázattól a kalaptartón levő stílusos ovális hangszórókig. De a kormányt nem sikerült kimunkálni, az maradt a pizza. Az alja is üres, szerencsére a duplakipufogót azért megformázta Sonny Fisher tervező. Készült még szürkében is de azt hiszem ez a csillogó fekete szín autentikusabb. A 2023-as modell mindenképpen beszerzésre ajánlott, különösképpen az európai HW modellek gyűjtői számára.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése