2023. október 24., kedd

635, a BMW

 BMW 635 CSi

(SIKU)

felújítás

A SIKU-nál gyakran előfordulnak értelmezhetetlen léptékű és fölismerhetetlenségig elméretezett modellek. Ez a kis 635-ös pont az ellenkezője. Arányos, szép és méretében is jól illeszkedik a Matchbox és Hot Wheels léptékekhez, ha nem is pontosan ugyanolyan.
 

A kerekekről nem kell szót ejteni, azok a SIKU sztenderd kerekei, olyanok amilyenek. Engem mindig a hetvenes években volt kapható fölpattintható – sportosnak hitt - fém dísztárcsákra emlékeztet, ami már akkor sem volt ízléses. A kaszni jól sikerült formája már messziről mutatja a korabeli hatos grand coupe egyedi, mégis nagyon BMW-s kontúrjait. Szinte árad az erő ebből a kisautóból is. Talán a lámpa-hűtőrács kombóba lehetne egy kicsit belekötni, szerintem a lámpakarikák átmérője lehetne valamennyivel nagyobb. A lökhárító fémje külön elem viszont alatta már a padlólemez feketéje következik, ami a valóságban még a kaszni színével azonos. Hátul ugyanez  helyzet.

 

 Csak dicsérni lehet a modellt, a finoman csukódó ajtókat a vékony ablakokat. Bár az ablaktörlőt erősen beemelték a szélvédő közepébe. A beltér pirosa viszont nagyon durva, pláne az eredeti zöld színhez képest. A zöld szín, ez a bizonyos zöld szín nem volt eredetiben BMW-n, az egy-két több fokkal más árnyalat volt. A gyártó kiadta pirosban is a modellt, ami sokkal közelebb állt az eredeti „Hennarot” színhez. A kormány elég vaskos, de legalább nem pizza. A keretnélküli ajtóablakok itt most a valóságot ábrázolják, sok száz más példával ellentétben.

 

 A sportkupé érdekes története és műszaki jellemzői egy már korábbi modell kapcsán itt olvashatóak. 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése