Porsche 911 turbo
(Corgi)
felújítás
Porsche már volt terítéken, a 911-es turbo is megvolt nem egyszer, a Jagermeister verzió is pipa. Lássuk a következő ikonikus egyedet. A Martini
italgyár szponzorálta boxermotoros csapat autójáról lesz szó. A
színvilág szerintem egyből beugrik mindenkinek.
Alkoholos
befolyás
Mivel
már volt szó a kocsi történetéről, inkább a Martini Racing
csapatról egy pár szót. 1968-tól jeleskednek az autósport
szponzorációjában. A rallitól elkezdve a GT gyorsasági versenyeken át az F1-ig vagy a 24 órás Le Mans-i küzdelmekig
nagyon sok versenyágban jelen voltak a jellegzetes díszítésű,
fehér vagy ezüst alapszínű autóik. A Porsche volt a
legkedveltebb talán de láthatunk Lanciát, Alfa Romeot is ezzel a
dekorral.
Beérik
a zöld(ség)
A
hozzám került autó egy Corgi 1/43-as változat volt, különlegesen
ronda a mintaautótól meglehetősen eltérő zöld színben, kellően lejátszva de megmentésre hívogató
állapotban. A lépték csak a megérkezése után derült ki
számomra, én ugyanis egy kisebb autót képzeltem el a fotók
alapján. De ez is tökéletesen megfelel a célnak, talán még
kellemesebben is dekorálható ez a méretű kisautó.
A
kaszni igényes és részletes kidolgozása miatt egyértelmű volt,
hogy valami részletes dekorációt érdemelne meg. A vadászmesteres színű már a vitrinben figyel, így jöhet a Martini színösszeállítás. Az
alapszín a klasszkus fehér, erre készült el a dekoráció. A
dekorációról annyit kell tudni, hogy ugyanarra vagy közel
ugyanarra a karosszériára (evolúciós módosulások) többféle
változatban is készültek szponzorfestések az évtizedek során,
így egyiket ki kellett választanom közülük.
Egy ilyen kocsihoz méltatlan egy ilyen gagyi erősen lecsökkentett dekoráció. No meg a színazonosság sem egy nagy durranás
Szponzorizáció
Nem
vagyok az a típus aki mindig mindent pontról pontra és
milliméterről milliméterre szolgaian lemásol, lekicsinyít és
azután büszke rá, hogy hány tizeden belül van az eltérés az
eredetihez képest. Kissé szabadabban kezelem ezt a kérdést, a
hangulat legyen meg. Az előbb leírtakkal ellentétben itt most
törekedtem arra, hogy az eredetivel meglehetősen egyező legyen a
dekoráció. Ezért az ilyenkor szokásos adatgyűjtés után
elkészültek a különböző sablonok, azután ezek alapján a
matricák. A dekoráción kívül a kerekeket festettem még fehérre
és tulajdonképpen a felújítás meg is történt. A beltérhez nem
nyúltam, az rendben volt és a fekete volta miatt úgysem látszik
sok belőle.
A matricalap kinyomtatva, várakozik a kivágásra és fölragasztásra
Megérett
A
fotózáshoz gurult hozzám éppen a márkatárs, és bár – az
évjárat különbség ellenére - nagyon sok a közös vonás, úgy
gondoltam had szerepeljenek együtt.
Legközelebbi feladat az ültetés
Bár torzít a kép de azért jóval szélesebb mint az új testvér
A stílus maradandó
Az örök és megunhatatlan sziluett
Mint a valóságban: elől a Porschék, mögöttük a Ferrari
Szakadék mentén autózva a hegyekben
Az új kereke jóval finomabb kidolgozású
Némi egonövelés
Nem mondom, tetszik az új festés, de a zöld védelmében: http://szirszarjaim.blog.hu/2010/01/05/zold_mano
VálaszTörlésKöszönöm a kommentet, bele is írtam a posztba.
VálaszTörlés