2014. január 15., szerda

Italárus boxer

Felújítás: Corgi Porsche 911 turbo

Porsche már volt terítéken,  a 911-es turbo is megvolt nem egyszer, a Jagermeister verzió is pipa. Lássuk a következő ikonikus egyedet. A Martini italgyár szponzorálta boxermotoros csapat autójáról lesz szó. A színvilág szerintem egyből beugrik mindenkinek.

Martini Porsche a svájci alpokban

Alkoholos befolyás
Mivel már volt szó a kocsi történetéről, inkább a Martini Racing csapatról egy pár szót. 1968-tól jeleskednek az autósport szponzorációjában. A rallitól elkezdve a GT gyorsasági versenyeken át az F1-ig vagy a 24 órás Le Mans-i küzdelmekig nagyon sok versenyágban jelen voltak a jellegzetes díszítésű, fehér vagy ezüst alapszínű autóik. A Porsche volt a legkedveltebb talán de láthatunk Lanciát, Alfa Romeot is ezzel a dekorral.

Beérik a zöld(ség)
A hozzám került autó egy Corgi 1/43-as változat volt, különlegesen ronda a mintaautótól meglehetősen eltérő zöld színben, kellően lejátszva de megmentésre hívogató állapotban. A lépték csak a megérkezése után derült ki számomra, én ugyanis egy kisebb autót képzeltem el a fotók alapján. De ez is tökéletesen megfelel a célnak, talán még kellemesebben is dekorálható ez a méretű kisautó.
A kaszni igényes és részletes kidolgozása miatt egyértelmű volt, hogy valami részletes dekorációt érdemelne meg. A vadászmesteres színű már a vitrinben figyel, így jöhet a Martini színösszeállítás. Az alapszín a klasszkus fehér, erre készült el a dekoráció. A dekorációról annyit kell tudni, hogy ugyanarra vagy közel ugyanarra a karosszériára (evolúciós módosulások) többféle változatban is készültek szponzorfestések az évtizedek során, így egyiket ki kellett választanom közülük.

Egy ilyen kocsihoz méltatlan egy ilyen gagyi  erősen lecsökkentett dekoráció. No meg a színazonosság sem egy nagy durranás

Szponzorizáció
Nem vagyok az a típus aki mindig mindent pontról pontra és milliméterről milliméterre szolgaian lemásol, lekicsinyít és azután büszke rá, hogy hány tizeden belül van az eltérés az eredetihez képest. Kissé szabadabban kezelem ezt a kérdést, a hangulat legyen meg. Az előbb leírtakkal ellentétben itt most törekedtem arra, hogy az eredetivel meglehetősen egyező legyen a dekoráció. Ezért az ilyenkor szokásos adatgyűjtés után elkészültek a különböző sablonok, azután ezek alapján a matricák. A dekoráción kívül a kerekeket festettem még fehérre és tulajdonképpen a felújítás meg is történt. A beltérhez nem nyúltam, az rendben volt és a fekete volta miatt úgysem látszik sok belőle.

A matricalap kinyomtatva, várakozik a kivágásra és fölragasztásra

Megérett


A fotózáshoz gurult hozzám éppen a márkatárs, és bár – az évjárat különbség ellenére - nagyon sok a közös vonás, úgy gondoltam had szerepeljenek együtt. 


Legközelebbi feladat az ültetés

Bár torzít a kép de azért jóval szélesebb mint az új testvér

A stílus maradandó

Az örök és megunhatatlan sziluett 

Mint a valóságban: elől a Porschék, mögöttük a Ferrari

Szakadék mentén autózva a hegyekben

Az új kereke jóval finomabb kidolgozású 

Némi egonövelés




2 megjegyzés:

  1. Nem mondom, tetszik az új festés, de a zöld védelmében: http://szirszarjaim.blog.hu/2010/01/05/zold_mano

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a kommentet, bele is írtam a posztba.

    VálaszTörlés