Amiről még nem volt szó, de érdemes áttekinteni
Ebben
a fejezetben inkább csak gondolatébresztések lesznek, mintsem
szájbarágó és pontról-pontra követendő technikai utasítások.
Nem irigységből nem adom át ezeket a részleteket, hanem mert
mindenkinek a saját útját kell járni, a főbb irányelvek és
szabályok figyelembevételével. Természetesen adott igények
technikai megvalósításában szívesen állok mindannyian
rendelkezésre a meglévő tudásom és tapasztalatom erejéig, de
ez a kérdés olyan sokszínű, hogy csak adott felvetésre lehet
igazán értelmes és a lehetőségekhez képest mélyreható választ
adni.. Szándékosan nincsen "hogyan csináld" fotó sem ebben a fejezetben, csak néhány ötletelős részlet, hogy azért ne maradjunk most sem vizuális inger nélkül. A szavak és képek alapján legyen mindenkinek
saját agymenése és kezdjen el ihletet gyűjteni. Nagyon nehéz
általánosságban beszélni írni egyedi dolgokról. Ez a fából
vaskarika tipikus esete. Mégis néminemű tuning ötleteket szeretnék
felvillantani.
Fokról fokra
Fokról fokra
Ha
egy kitalált, legyártott és megszokott Matchboxot bármilyen módon
átalakítunk az már egy teljesen egyedi példány lesz, a tuningolójának
a kézjegyével. Mindegy, hogy csak egy új festést kapott vagy a
felismerhetetlenségig átgyúrta az illető, a kocsi már az ő
jellemzése is egyben. Minden értelemben! A legegyszerűbben a
kerékcserével lehet operálni. Akár Matchbox kereket teszünk fel
a régi helyett, akár teljesen máshonnan valót, nagyban
megváltoztatja az autóról megszokott képet. Talán innen indul a
tuning. Továbblépés, amikor egy kicsit nagyobb szélesebb kerék kerül alá.
Ekkor már a kasznit is meg kell kicsit emelni, netán
sárvédő szélesítést is illik tenni rá és a kerékív kivágást
is nagyobbítani kell. Lehet rátenni kiegészítőket: szárnyakat,
spoilereket, kipufogóvégeket, tetőcsomagtartót, vonóhorgot,
ködlámpát, bukókeretet, gallytörőt. Akár házilagosakat akár más autókról
érkezetteket.
Üveges
Itt a motor kikerült az autóból és egy hétköznapi motorházfedél került a helyére
Gallytörő, bukókeret, emelt kaszni, új kerék
Üveges
Az
ablak egy különleges téma, amiről már volt szó korábban. Lehet
felújítani de ki is lehet cserélni például különböző árnyalatú
iratborítóra is. Az íveknél nagyon kell figyelni, az már
komolyan abszolválandó feladat. Ha valaki nem akar vagy nem tud
belebonyolódni a gyártásba de a régi már használhatatlan,
felújíthatatlan, akkor „lefóliázhatja”, vagyis fényes
feketével befestheti. Ablak „befalazása” vs. ablak kivágása.
Beltér
Sötét üvegezés
Beltér
A
beltér átalakítása szintén jó falat, a kormánycserétől a
sportülésekig sok minden belefér. Nemlétező belterek
kialakítása. A motorok variálása, egyikből a másikba hekkelése
szintén érdekes lehet, arról nem is beszélve, hogy magát a
motort is adott esetben le lehet gyártani (például néhány
sorhatosból V12-est előállítani).
Egy kifestett beltér
Az eltüntetett motor egy egész más karakterű autót eredményezett.
A korábbi motor helyére egy jóval szerényebb változat került
Esztétikai kérdés
A
lámpák kiszínezése alapnak tűnik, de nem is olyan egyszerű mint
hinnénk. Sok múlik a festéken például. És itt is befigyelhet a
„Lexus lámpák” színvilága is akár. Ennek a látványnak a
kifejlesztésére még nem láttam példát ilyen léptékben. Az
első fényszórók tuningja (üvegstrassz implantátum) már komoly
kihívást jelent. A karosszéria egyes darabjainak levágása
egyszerű módszer, viszont ha egy-egy karosszériarészt új
formában készít el valaki, azt meg lehet süvegelni egyből.
Utcaiból hotrod kialakítás, nagyon népszerű lehet, minimális
(szabály)kötöttséggel, nagy fantáziával, bőséges
forrásanyaggal a háttérben.
Felépítmény
A teljesen új rendeltetéshez teljesen új hátsó rész elkészítése szükséges
Az üvegstrassz alkalmazása lámpaként
Felépítmény
Teherautók,
kamionok átgyúrása, tengelyszámok növelése, csökkentése vagy
akár a felépítmények átvariálása, cseréje, új gyártása,
külön nagy kategória. Nagy pótkocsi felületekre egyedi
dekorációk gyártása. Utánfutók átértelmezése más célra,
más léptékre: már volt erre is példa.
Új kaszni
Villogó
Kékfényes autóból polgári autó vs. polgári autóból kékfényes autó. Vagy más megkülönböztető jelzés felszerelése. piros, kék, zöld, narancs színben. Szóban vagy fényhídként. Hagyományos vagy ledes változatban.
Különleges esetek
Az átalakítások kategóriában végtelen számú üres virtuális rekesz van még. Töltsük meg együtt őket!
A sorozat részei:
l. rész: Alapelvek, szétszedés, összerakás
ll. rész: Festési előkészületek, festéktelenítés
lll.rész: Karosszéria-munkák
lV. rész: Mielőtt festeni kezdünk
V. rész. Festés
Vl. rész: Dekoráció
Vll. rész: Rozsda
Vlll. rész: Futómű
lX. rész: Extrák, tippek, trükkök
X. rész: Műgyanta munkák alkatrészpótláshoz (Link: Játékdoki)
Xl. rész: Fotózási alapok
Új kaszni
Itt csak a különleges felépítmény készült a meglévő platóhoz
Villogó
Kékfényes autóból polgári autó vs. polgári autóból kékfényes autó. Vagy más megkülönböztető jelzés felszerelése. piros, kék, zöld, narancs színben. Szóban vagy fényhídként. Hagyományos vagy ledes változatban.
Itt a hátsó fényhíd kialakítása érdekes leginkább
A szélvédő "mögé" helyezett ledes villogósorra egy példa
Különleges esetek
A legnagyobb kihívás talán a roncsautók vagy a karambolos autók elkészítése. Igen jó megfigyelőképességet kíván ha valaki léptékhelyesen próbál meg autótörést ábrázolni. Különösen figyelni kell az egyes anyagok roncsolódási jellemzőire és arra, hogy ez miként valósítható meg a kisautónál használt vagy felhasználandó anyagok esetében.
Az átalakítások kategóriában végtelen számú üres virtuális rekesz van még. Töltsük meg együtt őket!
A sorozat részei:
l. rész: Alapelvek, szétszedés, összerakás
ll. rész: Festési előkészületek, festéktelenítés
lll.rész: Karosszéria-munkák
lV. rész: Mielőtt festeni kezdünk
V. rész. Festés
Vl. rész: Dekoráció
Vll. rész: Rozsda
Vlll. rész: Futómű
lX. rész: Extrák, tippek, trükkök
X. rész: Műgyanta munkák alkatrészpótláshoz (Link: Játékdoki)
Xl. rész: Fotózási alapok
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése