Ford Ranger 2019
(Hot Wheels)
bemutató
Kisebb, mint
az F-150 és nagyobb, mint a Maverick, mi az? Pont a Ford Ranger. Ami Amerikában egy kompakt vagy közepes méretű pickup, mifelénk
inkább legnagyobbak közé tartozik, ha
nem éppen a legnagyobb.
A Ford
évtizedeken át kísérletezett a Ranger név megfelelő modellre illesztésével.
Eleinte egy 1958-as Edsel szedán viselte ezt a nevet, de ha belegondolunk a szó
jelentésébe (A Ranger leglazább meghatározása egy park, erdő vagy vidék őrzője.
Az erdőkhöz és a szabadban élő népekhez kötődik) látszik, hogy leginkább egy
pickup tudja azt helyesen viselni. Erre a Ford is rájött egy idő után….
Tizenhárom
évbe telt, de végül a Ranger megtalálta a helyét, mint pickup olyan emberek
számára, akiknek csak pickupra volt szükségük. A '80-as években kezdődött az
út, hogy a Ranger saját termékcsaládjává váljon az F-sorozat díszcsomagja
helyett. Akkoriban a Ford egyetlen kisebb pickupja a Ford Courier volt, egy
olyan jármű, amely büszkén viselte a kék oválist, annak ellenére, hogy a Mazda
gyártotta.
A szóban forgó harmadik generáció már igazán ütősre sikeredett, nemcsak az amerikai piacon. A pickupok egyszerű megjelenése már a múlté, itt is a dizájn, a megjelenés sugallta tartalomé lett a főszerep. Nagy hűtőrácsokkal, a komoly kidudorodással rendelkező alumínium motorháztetővel könnyed stílusmódosításokat hajtottak végre a keményebb megjelenés érdekében. Jelvényeket, díszléceket helyeztek el rajta itt-ott. A motorpaletta jelenleg egy 2,2 literes 125 vagy 150 lóerős négyhengeresből és egy 3,2 literes öthengeres, 200 lóerős dízelből áll. Alapfelszereltségként 6 sebességes kézi váltó jár, a két erősebb motorhoz hatfokozatú automata váltó is tartozhat. Alapesetben a hátsó kerekeket hajtja, de a manuálisan választható összkerékhajtás is rendelkezésre áll.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése