2023. november 30., csütörtök

Military

 Mercedes G - Land Rover Defender

(SIKU - Matchbox)

átalakítás - teszt

 
A military kategória nagyon más, fém kisautókkal is próbálkozhatunk de igazán szépen csak a műanyag makettekkel lehet ilyet professzionálisan megalkotni. Meg nagyobb léptékben. Én azért most tettem egy kísérletet. Mert ilyen még nem volt.


Adott volt a dobozom aljában két Sikus G Merci meg mellette egy Landi. Nagyon kellették magukat és éppen akkoriban láttam fotókat ilyen katonai változatokról, így eldőlt a kérdés. Maga a G Merci nem ismeretlen, mert igen jó alap az átalakításhoz, és még szép arányos is. A Defiről is volt szó, számos változatban, ugyanakkor a Matchbox akkoriban nem annyira foglalkozott az arányokkal, léptékekkel. Ez azért most is kitűnik a járgányokat összehasonlítva. Talán léptékében nem is annyira, de részleteiben, arányaiban mindenképpen.


Igazából semmilyen konkrét sereg, konkrét autóját nem szándékoztam lemodellezni, csupán a hangulati elemeket adtam az alaphoz. Színek, kiegészítők formájában. A színek tekintetében is elmondható, hogy ez csak egy változat, de bármilyen is lehet egy katonai autó álcázófestése, hadseregtől, alakulattól, céltól és helyszíntől függően. Ami biztos, az a terepjáró képesség, a nagy kerekek és a kocsin kívül is elhelyezett eszközök, felszerelések, kiegészítők.



A nyitott autóra ponyva kell, ez egyértelmű, hiszen a ponyva is a katonai kellékek egyik lényeges eleme. Ezt egy vékony műanyag lapból alakítottam ki és erre került rá az egy-két réteg papírzsebkendő. Ezt aztán a megfelelő színű festékkel átitatva lehet gyűrni, formázni és a struktúrája eléggé hasonlatos lesz a durva vászonhoz.











 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése