2024. január 18., csütörtök

Merak

Maserati Bora /Merak

Matchbox

átalakítás

 

  Vajon a népszerű, kis lila kék Bora tulajdonosok tudják-e, hogy eredetiben van ennek az autónak egy ikertestvére? A Merak. Ennek a testvérnek a kicsinyített változata kerül most elénk.



Az úgy volt, hogy a Borával párhuzamosan fejlesztettek egy olcsóbb, tömegpiaci változatot is, amely a Merak nevet kapta. Giorgetto Giugiaro tervezte ezt is természetesen. Kissé hasonlatos a metódus a VW Bogár Sparkaeferéhez vagy a mai fapados modellekhez. Csak mindezt egy-két osztállyal feljebb, így az árkülönbség tízezer dollár volt. További költségeket takarítottak meg, a Citroen SM nagynyomású hidraulika rendszerét és a teljes műszerfalát használva, ami kissé furcsa hatott egy sportautóban (a Citroen 1973-as kivonása után az autókba visszakerültek a Bora műszerfala). A jól látható különbség az autó "B" oszlopától hátrafelé történik. Elmaradt a nagy hátsó üvegablak valamint az íves él alatti üvegezés. Egyszerű lemezfedést kapott a motortér, közvetlenül az övvonalnál. A fülkét hátul egy függőleges üveggel zárták le. 
 

Elöl az egyetlen különbség a lökhárító formájához igazodó elülső panelek tekintetében mutatkozik meg: a krómozott hűtőrácsokat két krómozott lökhárító váltotta fel a hagyományos logo mindkét oldalán. A Bora megkülönböztető védőgumi csíkját az övvonal mentén egyetlen karakteres vonalra cserélték. Motorikusan is csökkentek a lehetőségek, mivel itt már csak egy 220 lóerős háromliteres V6-os dübörgött benne. A kisebb motorból származó extra helyet egy második - szűk - utassor kialakítására használták fel. A Merak fürge és gyors, és viszonylag könnyű. A Bora gyorsabb és kétségtelenül szilárdabb. A modellt Merakról, az Ursa Major csillagképben lévő csillagról nevezték el. 1972 és 1983 között 1830 darab készült belőle.

Az átalakítás során egy közepesen jó állapotú Borát vettem donornak. A kisautóból a hátuljánál kellett egy kicsit kicsiszolni, a záróél tűnt el, hogy illeszkedhessen az utólag beleillesztett vízszintes zárólemezbe. Az ablakpanelból levágtam a fölösleges részt illetve elkészítettem a függőleges hátsó ablakot belülre. Megtetszett az alapozóként rátett fehér szín így ezt a színvilágot vittem tovább.




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése