Egy Matchbox Mini Ha-Ha (MB-14) normalizálása
Attól, hogy valamit meg
lehet csinálni, még nem szükségszerű, hogy meg is csináljuk. Ez
lehetne a mottója annak a gondolatsornak ami a most terítékre
kerülő szerkezetet körülveszi.
Ismét egy olyan kisautóról van szó, amely – esetleg némi valódi rajongói túltengést alapul véve – erősen eltorzítva hoz létre egy bizonyos életérzést tükröző kisautót. Igen, ha lehet eltorzítani, dragsterré deformálni és gyorsulási versenyeken villantani egy BMW Isettát vagy egy Fiat 500-ast is akkor persze, hogy nem maradhat ki a sorból a Mini szétbarmolása sem. A Matchbox egyik nem túl fényes periódusában követett el ilyen dolgokat, több más áldozattal együtt. A poszt tárgya 1975-ben került napvilágra. Alapvetően piros színben, némi árnyalatbeli különbségekkel az idők során viszont van kétféle kékje is az ablakainak. Ezek természetesen csak festve vannak, nem átlátszóak. Viszont én meg nem tudok megbékélni ezzel az egész torzítós dologgal, így amikor hozzám került (az etalon példány után) egy második ilyen Mini Ha-Ha, már tudtam, hogy megszabadítom a gonosz átoktól, és autóközeli formájúra hozom vissza.
Ismét egy olyan kisautóról van szó, amely – esetleg némi valódi rajongói túltengést alapul véve – erősen eltorzítva hoz létre egy bizonyos életérzést tükröző kisautót. Igen, ha lehet eltorzítani, dragsterré deformálni és gyorsulási versenyeken villantani egy BMW Isettát vagy egy Fiat 500-ast is akkor persze, hogy nem maradhat ki a sorból a Mini szétbarmolása sem. A Matchbox egyik nem túl fényes periódusában követett el ilyen dolgokat, több más áldozattal együtt. A poszt tárgya 1975-ben került napvilágra. Alapvetően piros színben, némi árnyalatbeli különbségekkel az idők során viszont van kétféle kékje is az ablakainak. Ezek természetesen csak festve vannak, nem átlátszóak. Viszont én meg nem tudok megbékélni ezzel az egész torzítós dologgal, így amikor hozzám került (az etalon példány után) egy második ilyen Mini Ha-Ha, már tudtam, hogy megszabadítom a gonosz átoktól, és autóközeli formájúra hozom vissza.
Ami a legzavaróbb az
egészben, az a pilótasapkás gnóm, akinek már a feje sem fér el
a fülkében. A nagy kerekek és a duzzadt motor még úgy, ahogy, de
ez a fej... Mindegy, minden fölösleges és oda nem illő dolog
kimetsződött, lecsiszolódott, kivágodott a helyéről és megkezdődött a hiányzó
karosszériadarabok pótlása sztirollapokkal. Tapaszolás, csiszolás
majd ismét ezek és hamarosan már teljes méretű volt a kaszni. A
színt Mr.Bean hasonlóan sanyarú sorsú kocsijának színei alapján
alakítottam ki. A hátsó kereket is egy számmal kisebbre
cseréltem, hogy ne emelkedjen annyira ki a hátulja. Az ablakokat
meghagyva és kiegészítve nagyon fényes feketével festettem be.
Hát nem ronda?
Készül az ablakpótlás
A kiindulási lukak és dudorok ... és a módosítások a csiszolás előtt
A fotókon melléraktam a
hagyományos Minit a Matchbox korai korszakából illetve a mostani
megjelentetésűt, hogy lehessen morfondírozni a különbségeken.
Az ablakon levő tükröződés nagyon ott van
Változatok egy témára
Ez lett az eredeti miniből
Lényegében ugyanaz
Csípőszélesség-verziók
Nem kicsit pöffösebb a sárga
Nagyobb kerék, magasabb kaszni
Erőteljes a megjelenése még mindig
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése