2023. június 6., kedd

Tűzoltóautók 27.: Mercedes Technical Rescue

 Mercedes

(SIKU)

felújítás 


A Siku a léptékzűrzavaron túl mindent nagyon szépen megold. Pontos, szép kivitelezés, igényes részletek. Ennél a kis tűzoltószernél is ezt tapasztalhattuk. A Mercedes Benz 406-os kódjelű furgonjára többféle kiegészítőt lehetett felpattintani így sokoldalúan alkalmazható. A furgon nemcsak a valóságban hanem kicsiben is,  számos funkciót betölthetett – a polgári megjelenésen túl is. Meg kell említeni itt az egyéb szolgáltatók járműveit is, mint például a kosaras, mentő és a postás változatot.

 

„Baleseti mentés” a felirat az egyik változaton, ez a mi műszaki mentőszerünknek felel meg. Más kiszerelésben csónakot vagy gumicsónakot cipel a tetején, hordággyal és egyéb felszerelésekkel vagyis vízi mentésekhez használható.

 

 Az 1:50 léptékű kis modellnek az összes tehát mind az öt ajtaja nyitható. Sajnos – technikai okokból – üvegezés már nem jutott rájuk. A hátsó ajtókon a nagy raktér jól pakolható. Az ajtók fölerősítése elég stabilra ikerült ahhoz, hogy nem túl durva játék esetén sokáig használható maradjon. A tetején az ablak anyagából kialakított két kék villogó mögött szellőzőimitációk vannak, illetve lukak a tetőfelépítmény rögzítésére. A tetőfelépítmény külön rápattintható elem, így variálható is. Érdekessége még a jobboldali „A” oszlop mellé erősített keresőlámpa. A beltér kialakítása átlagos, semmi extra sincs benne.

 

 A felújítás során különös módosításokra nem törekedtem, csupán a tetőcsomagtartót hagytam le róla a nyomait tüntettem el. Kapott egy kicsit gazdagabb dekorációt és beüvegeztem az ablakait is.

 

Az eredeti furgon a Mercedes L408-as sorozatához tartozik. Népszerű és praktikus darab volt, a tűzoltóságok - nemcsak a németeknél hanem felénk is szívesen használták, sokéfle célra sokféle fölszereltséggel. 1967 januárjában a Daimler-Benz AG bemutatta az új L 406 D és L 408 méretű, nagy teherbírású furgonokat, igen széleskörű használatra, így bizonyára sokaknak ismerős. Ha máshonnan nem, hát még mentőautóként is használták nálunk. A németeknél a "düsseldorfi szállító" néven becézték, lévén Düsseldorf volt a szülőhelye. Az elég hosszú, 19 éves gyártási periódus alatt mintegy 450 ezer darab készült belőle. Természetesen rengeteg felépítménnyel, platókialakítással vagy akár furgonként és minibuszként is megjelent. A motorpaletta térben és időben a kétezres 60 lóerős dízeltől indult anno és egészen 3,5 literes 85 lóerősig tartott.

 1. Az oldtimer
2. A népszerű
3. A mobil központ
4. Katasztrófavédelmi Műveleti Szolgálat
5. Dennis fecskendő
6. Létra
7. Mercedes
8. Fire Chief
9. Range Rover
10. A gatter
11. A vízszállító
12. Reptéri tűzoltószer
13. A konténeres
14. Scania
15. Sportos főnök
16. Hudson tűz.pk.
17. Chief Blazer
18. Fehér létra
19. ERF fecskendő
20. Mercury PK.
21. Hatkeréken
22. Az UNIverzális
23. LR Cab Forward
24. LR S2 SWB
25. Őskövület

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése