DAF Girder truck
(Matchbox)
felújítás
Ebben az esetben nincs sok hozzátenni való. A DAF teherautó egy új, autósport közeli felépítményt kapott, némi egyéb kiegészítésekkel, melyek talán kicsit még élethűbbé tették az amúgy is szép kisautót. Az eredeti autó története röviden:
A
holland (Eindhoven) származású DAF (Doorne
Aanhanger Fabriek) 1928-as megalapítása óta számos, bár felénk
– ismert okokból – kevéssé elterjedt sikeres típust tudhat
magáénak, számos kamiontechnikai innovációval egyetemben. A Matchboxunk eredetije a 2600-as sorozat volt. Ez az 1962-ben
megjelent, és akkor igen előremutató vonalvezetéssel bíró
teherautó számos újdonságot tartalmazott. Az ugyanabban az évben
megrendezett teherautós és szállítási szakkiállítás (RAI)
sztárja volt az autó. 11,1 literes hathengeres dízelmotorja 220
lóerőt tudott. A fülke kényelme előremutató és egyedi volt a
hosszú távú közúti teherszállításban.
Az
akkori gömbölyű trendtől meglehetősen eltérő szögletes, kockaszerű kabin a hatalmas üvegfelelületeivel, ergonomikus
műszerfalával és a kényelmes belső térrel akkor még nem ismert
komfortot kínált a sofőrjének. Jól kihasználható és
variálható volt fülke. Az újdonságként megjelentett két fekvőhely a fülékben, addig nem látott pihenési lehetőséget
biztosított a gépet vezető sofőröknek. 1974-ig 15 000 példány
készült belőle.
A Matchbox 1970-ben hozta a kínálatába a modellt, fehér és metálzöld színekben. Természetesen akkor még másfajta rakománnyal. A rakományok tulajdonsága, hogy nagyon hamar elfogynak a szállító járműről, ahogy itt is megtörtént. Ezért egy egészen másfajta pótlást valósítottam meg. A doboz és a légterelő sztirolból készült.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése