2022. március 4., péntek

DAF-Jaguar

DAF Girder truck

(Matchbox)

felújítás

Ebben az esetben nincs sok hozzátenni való. A DAF teherautó egy új, autósport közeli felépítményt kapott, némi egyéb kiegészítésekkel, melyek talán kicsit még élethűbbé tették az amúgy is szép kisautót. Az eredeti autó története röviden:

A holland (Eindhoven) származású DAF (Doorne Aanhanger Fabriek) 1928-as megalapítása óta számos, bár felénk – ismert okokból – kevéssé elterjedt sikeres típust tudhat magáénak, számos kamiontechnikai innovációval egyetemben. A Matchboxunk eredetije a 2600-as sorozat volt. Ez az 1962-ben megjelent, és akkor igen előremutató vonalvezetéssel bíró teherautó számos újdonságot tartalmazott. Az ugyanabban az évben megrendezett teherautós és szállítási szakkiállítás (RAI) sztárja volt az autó. 11,1 literes hathengeres dízelmotorja 220 lóerőt tudott. A fülke kényelme előremutató és egyedi volt a hosszú távú közúti teherszállításban.
 
Az akkori gömbölyű trendtől meglehetősen eltérő szögletes, kockaszerű kabin a hatalmas üvegfelelületeivel, ergonomikus műszerfalával és a kényelmes belső térrel akkor még nem ismert komfortot kínált a sofőrjének. Jól kihasználható és variálható volt fülke. Az újdonságként megjelentett két fekvőhely a fülékben, addig nem látott pihenési lehetőséget biztosított a gépet vezető sofőröknek. 1974-ig 15 000 példány készült belőle.
 

A Matchbox 1970-ben hozta a kínálatába a modellt, fehér és metálzöld színekben. Természetesen akkor még másfajta rakománnyal. A rakományok tulajdonsága, hogy nagyon hamar elfogynak a szállító járműről, ahogy itt is megtörtént. Ezért egy egészen másfajta pótlást valósítottam meg. A doboz és a légterelő sztirolból készült.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése