2022. március 26., szombat

Ford Corsair

 Ford Corsair

(Matchbox)

felújítás

A kis halvány türkiz színű modellautó számomra a hatvanas évek brit átlagautós világát idézi. Ha az ember rákeres a kor angol utcaképére, ez az autó biztosan rajta lesz valamelyiken. nem csoda, hogy a Matchbox is megmintázta már 1965-ben. Szép pasztelszínben adták ki, RW kerekeken, vonóhoroggal. És tettek a tetejére egy lepattintható behemót csónakot. Ez irreális és talán nem is túl szép. A csónak formája sem vízbarát és erős a gyanúm, hogy az autó szélessége miatt lett ilyen torz a formája. Szerencsére lekopott a kisautókról időben. és ami előny, hogy nyoma sincs az autón a csónak helyének, úgy oldották meg a rögzítését a tetőn, hogy nem kellett lukat készíteni számára. 

Később megjelent egy fajta bronzos metálszínben is ami nem igazán illett a kocsi egyéniségéhez. A kor odafigyelésének megfelelően szép részletek és pontos kidolgozás jellemzi külsőleg. A beltér teljesen átlagos, piros műanyag. A hozzám került bronszínű kisautó hamar megkapta a jelenlegi, sokkal inkább korhű színezését.

 

Az eredeti Ford Corsairt (eredeti nevén Ford Consul Corsair) 1962-ben mutatták be a Londoni Autószalonon. A neve egyszerűen azt jelenti: kalóz… Eredetileg két és négyajtós változatot is lehetett venni, később megjelent a kombi is. Akadt belőle kabrió változat is bár ezt egy kis cég gyártotta, igen kis szériában.

A szélvédő és az oldalablakok a Cortinával, a mechanikai alkatrészek a Cortina GT-vel közösek, a karosszéria belső panelei pedig alapvetően hasonlóak. A Corsair a maga korában szokatlan és meglehetősen merész stílust kapott, éles vízszintes V-alakú kialakítással az autó legelején, amelybe kerek fényszórók kerültek. A Corsair 1500 végsebessége nagyobb volt, mint a hasonló Cortina 1500-nak, annak ellenére, hogy a Corsair valamivel nagyobb és nehezebb volt.

A Corsair Deluxe-t eredetileg a nagyobb, 60 lóerős karburátoros, 1,5 literes Kent motorral kínálták, amelyet a kisebb Cortinában is használtak, a Corsair GT pedig ugyanazzal a 78 lóerős, 1,5 literes motorral érkezett, mint a Cortina GT.   1965 szeptemberében új Ford Essex ezerhatos V4-es motorokat alkalmaztak, melyek nem igazán voltak erősek. 1967 januárjában megjelent a 2,0 literes motor jobban továbbfejlesztett változata, míg a csúcsot a 3,0 literes Ford Essex V6-os motor jelentette. Az 1008 fontba kerülő 2000E-t a Rover 2000 olcsó alternatívájaként pozícionálták, amelynek bevezetése három évvel korábban gyakorlatilag új piaci szegmenst határozott meg a négyhengeres szedánok számára.  A Corsair-t 1970-ben váltotta fel az Mk 3 Cortina, Hat éves gyártása során 310 000 Corsair készült, amelyek közül 2019-ig körülbelül 600 fennmaradt az Egyesült Királyságban. Ezzel szemben a 100 gyártott kabrióból körülbelül 75 maradt csak fenn.

 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése