Aston Martin DB5 1963
(Hot Wheels)
bemutató
Ha azt mondom: Aston Martin DB5, még talán az átlagautós sem tudja igazán beazonosítani a brit luxus-sport GT gyártó melyik modelljéről van is szó. De ha hozzátesszük, hogy James Bond kocsija, akkor már sokaknak beugrik a kocsi képe. Bár nem ez az első Aston a sorozatban, mégis talán a legismertebb filmes James Bond autó. Az ezüst színű gép először a Goldfinger című filmben (1964) tűnt fel. Az olasz Carrozzeria Touring Superleggera karosszéria-gyártó által tervezett, magnéziumötvözet karosszériás modellt négyliteres sorhatos hajtotta egy robusztus ötfokozatú ZF (később Borg-Warner Model 8) automata váltón keresztül. A három SU karburátoros motor 210 lóereje 233 km/h végsebességre volt elég, nyolc másodperces százra való gyorsulás mellett. Később még megnövelték a motor teljesítményét.
A 2+2 üléses kocsi alapfelszereltsége a gyapjúból készült szőnyegek, az elektromos ablakok, az iker üzemanyagtartály, a krómküllős kerekek, az olajhűtő, a teljes bőrborítás az utastérben és még egy tűzoltó készülék is. Az alap kupé karosszérián túl kabrió, sőt sportkombi változat is készült belőle.
cégtörténet: Az Aston Martint 1913-ban alapította Londonban Lionel Martin és Robert Bamford. Autógyártás volt a profiljuk, s első kocsijukkal rögtön be is neveztek egy hegyi versenyre. A hegy neve Aston Hill volt. Persze a versenyt megnyerték, s nagy örömükben át is keresztelték a vállalatot Aston Martinra.
Pusztán versenyzésből azonban már abban az időben sem lehetett megélni, ezért megpróbálták meglovagolni a sikert, 1915-ben értékesítették is első utcai autójukat. Később nagy feltűnést keltett a kis angol cég, mert elkészült az Atom nevű furcsa vonalvezetésű prototípus, amely jócskán megelőzte korát, hiszen a karosszéria fedőelemeit térvázra csavarozták, a felfüggesztés pedig független volt. A versenysikerek és a kocsik értékesítésének felfutása nem jött azonnal. Azonban nem a tömegek részére terevezték a kocsikat, hanem jóval inkább a pénzes arisztoktrata autóbolondok számára. ez az Image tulajdonképpen máig megmaradt. Némi pénzügyi hullámvölgyek után a Ford tulajdona lett a patinás márka.
A kisautó 2014-2021 között volt az eladási listájukon. Ezalatt piros, bordó, világoskék, ezüst, grafitszürke és kétféle zöld árnyalatban létezett. A kisautó tervezője Fraser Campbell jó munkát végzett, a kisautó nagyon szép, arányos, részletes. Talán a kereke az ami megtöri ezt az összhatást. Az ugyanis nagyon modern, nagyon széles, viszont az eredetire hajazó nagyon küllős. Jobb lett volna valami vékonyabb változat ezzel a felnivel. Lámpái, rendszáma szép dekorációt kapott, a króm alj+lökhárító kellemesen valósághű, ehhez képest a hűtőrács csak szürke lett, ami a beltérrel egy elem.
A beltér nem nagyon látszik a vastag üvegezésen keresztül. Talán jobb is, mert a szürke műanyag beltér nem ad túl sok részletet és nem is valósághű.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése