Lancia Delta Integrale
(Hot Wheels)
átalakítás
A Lancia Delta
a valaha volt egyik legsikeresebb raliautó, hiszen 1987 és 1992 között hatszor
nyerte meg a gyártók rali világbajnokságát. A B csoport megszüntetése után a
Lancia kénytelen volt az összes többi gyártóhoz hasonlóan az A csoportos
autókkal versenyezni. Ám ahhoz, hogy ide eljussunk, jóval korábbról indul a
történet.
A raliautót a rali-világbajnokság 1987-es szezonjában mutatták be, és 1992-ig uralta a rali világbajnokságot. Összességében 46 WRC-győzelmet aratott, és zsinórban hatszor nyerte meg a konstruktőri bajnokságot. Az ekkorra már elöl négy kerek lámpás Lancia a legerősebb autók közé tartozott, viszont a rossz súlyeloszlás (a Delta mindig orrnehéz volt) és a kevésbé kifinomult ZF ötfokozatú sebességváltó nem titkoltan a hátrányai közé tartozott. Az 1991-es szezon második felére a Lancia kifejlesztette az „Evoluzione” változatot. Ez a végső evolúció merevebb karosszériájával, szélesebb kerékíveivel, nagyobb kerekeivel és fékjeivel, jobb felfüggesztésével és aerodinamikájával, valamint erősebb motorjával a legtöbb esetben 5-6%-kal gyorsabb volt a többieknél.
Az 1991.
szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatott, alaposan átdolgozott Delta
HF-et „Delta HF integrale” néven neveztek el, de amely inkább „HF integrale
Evoluzione” vagy egyszerűen „HF integrale Evo” néven vált ismertté. Az
Evoluzione autókat 1991 októbere és 1992 között gyártották. A győztes 1991-es
rali-világbajnokság szezon végén, ahol a HF integrale 16v megnyerte a pilóták
és a gyártók bajnokságát is, a Lancia hivatalosan is visszavonult a ralizástól.
A Hot Wheels jól ráérzett ennek a jelentős sporttörténeti autónak a megjelentetésére, hiszen hiányzott a kis versenyautóim (Ford Escort, Ford RS200, BMW M3, Porsche 959, BMW 02, Ford Capri, Audi Quattro) sorából is már régóta. A megformálása szokás szerint nagyon igényesen, magas színvonalon történt, a kevéssé autóismerők is egyből felismerhetik. Szép méretes de egyszerű felnit tettek alá, ami megint csak az adott versenykorszak jellemzője volt. A fehér alapszínű autó tamponozása a kisautó elején teljesen rendben van (lámpák, hűtőrács, stb.) a kocsi oldalán még látszik az igyekezet, de már hanyatlik a színvonal így a kisautó hátsó végén pedig teljesen elfogytak a színek. Az oldalán levő matricák nem tűntek kimondottan rossznak, de jellegtelennek mindenképpen, így ezeket lemostam. És adtam a deltának egy valóságközeli színezést, valóságos matricákkal. Így azért jobban visszaadja a kor ralihangulatát. Nem törekedtem egyetlen meglévő autó lemásolására sem, a látvány a fantázia szülötte, némi valóságalappal.
A kisautót a Hot Wheels dílerem biztosította
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése