Ford "A" Hot Rod
(Matchbox)
átalakítás
A korábban bemutatott
bútorszállító „A” Forddal nagyjából egyidőben készült ez a kis hot rod Ford.
Talán az egyik legalkalmasabb autó volt a valóságban is ez a kocsi a mindenféle
átalakításokra, tuningolásokra, pimpelésekre. Ezért is szinte végtelen számú
egymástól eltérő Ford A hotrod létezik, az internetes képtár is hosszú-hosszú
oldalakon keresztül képes ontani az ilyen témájú fotókat.
A Hot Wheels is számos
verzióval megörvendeztetett bennünket ennek a modellnek az alapulvételével.
Ehhez képest a Matchbox kínálata igen szerény volt (régebben) ebben a tekintetben, bár az
ilyen jellegű átalakításokhoz nagyon kiváló alapot biztosított az általuk
kiadott „A” Ford két változata. Népszerű volt így is, nagyon sok példányban
készült, és van forgalomban jelenleg is – bár sokszor már csak romként,
átalakítási alapként.
Így voltam én is, előkerült
a dobozból a vonatkozó alkatrészkészlet, így nekiálltam kitalálni, hogy milyen
változtatásokat eszközöljek. Hot rod lesz belőle, de abból is már készítettem egy sárga változatot.
Az már eldőlt, hogy az ennél
a modellnél jellemző dupla padlólemezt megszüntetem, tehát elmaradnak az első
és hátsó sárvédők is. Karcsúbb lett az egész autó ezáltal és hosszabbnak is
tűnik. Viszont ezen elem rögzítette az első tengelyt, emiatt az első futómű
tengelyéhez külön rögzítő elem beragasztása vált szükségessé. Megszűnt az
eredeti hűtőrács is a lámpákkal. Ezt nem én szüntettem meg, hanem az idő
vasfoga vagy valamelyik kisgyerek korábban. Viszont így ottmaradt a hűtőrács
helyén egy hosszanti rés, ami nem szép, nem is valószínű tehát tenni kell vele
valamit.
Kerítettem egy másik cég
másik léptékű modelljéből egy teherautó hűtőrácsot és azt faragtam be a
helyére. Pontosítok: nem a helyére, hanem a homloklapot eltávolítva, annak a
volt síkja mögé be a motortérbe. Ilyen sem volt még. Ez a hűtőrács viszont
aranyozott színű volt, így megkönnyítette a színválasztást. Ehhez a
csillogáshoz egy matt fekete kaszni jól mutatna ellenpontként. Ugyanilyen arany
napellenző került a szélvédő fölső síkja fölé is, sőt a donor kamion azonos
színű kipufogóját is az autó oldalkontúrjának megfelelően az autó mellé
hajlítottam. A fényezés előtt még egy kis kasznimunka volt vissza: a tetőt az
oszlopok tetejénél levágtam a kaszniról és kicsit lejjebb, az eredetinél jobban
megdöntve ragasztottam vissza. A hátsó, téglalap alakú ablakot is megszüntettem
és helyette egy kisebb és oválisabb formát vágtam ki. Beltérre ilyen módon
nemigen volt szükség. Eredetileg sem volt benne, most meg aztán még kevésbé
lehet belelátni a lecsökkentett ablakok miatt. Mégis a hátsó és a kétoldali
hátsó ablakokra belülről fóliát ragasztottam, ami majd megcsillanhat. Első
szélvédő nincs, ezt a valóságban is olykor elhagyták.
Színes üveggyöngyből készítettem
két első lámpát az első kerekek tengelyét takaró lemezre és érdekességképpen
egy borostyánszínű „köd”lámpa került a fülke tetejére középre, a még extrémebb
hatás kedvéért. Hátulra egy kis piros lámpa került csak, hogy ott is legyen
valami érdekesebb és aszimmetrikusabb.
A kerékcsere – pontosabban
kerékpótlás – is szükséges volt. Előre egy korai Matchbox Superfast vékony
kerék pár került, míg hátra valami ultraszéles noname telifelnis változat. A
színüket igyekeztem összehangolni a méretbeli és kialakításbeli különbségek
ellenére is. Fehér peremes gumi, piros felni, jól illeszkedik a matt feketéhez.
A kisautó végül az egész
kocsit érintő összes átalakítás eredményeképpen hozza a hot rod stílus minden
elemét. Pár hasonló vonal vagy megoldás lehetséges a mellettük parkoló Matchbox
illetve Hot Wheels rodokkal de ez így jó, így tartoznak egy családba. Mint
a testvérek: azonosak is valamiben de különböznek is sok mindenben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése