2020. március 30., hétfő

A charcoal rod


Ford "A" Hot Rod 
(Matchbox)
átalakítás



A korábban bemutatott bútorszállító „A” Forddal nagyjából egyidőben készült ez a kis hot rod Ford. Talán az egyik legalkalmasabb autó volt a valóságban is ez a kocsi a mindenféle átalakításokra, tuningolásokra, pimpelésekre. Ezért is szinte végtelen számú egymástól eltérő Ford A hotrod létezik, az internetes képtár is hosszú-hosszú oldalakon keresztül képes ontani az ilyen témájú fotókat.



A Hot Wheels is számos verzióval megörvendeztetett bennünket ennek a modellnek az alapulvételével. Ehhez képest a Matchbox kínálata igen szerény volt (régebben) ebben a tekintetben, bár az ilyen jellegű átalakításokhoz nagyon kiváló alapot biztosított az általuk kiadott „A” Ford két változata. Népszerű volt így is, nagyon sok példányban készült, és van forgalomban jelenleg is – bár sokszor már csak romként, átalakítási alapként.



Így voltam én is, előkerült a dobozból a vonatkozó alkatrészkészlet, így nekiálltam kitalálni, hogy milyen változtatásokat eszközöljek. Hot rod lesz belőle, de abból is már készítettem egy sárga változatot.



Az már eldőlt, hogy az ennél a modellnél jellemző dupla padlólemezt megszüntetem, tehát elmaradnak az első és hátsó sárvédők is. Karcsúbb lett az egész autó ezáltal és hosszabbnak is tűnik. Viszont ezen elem rögzítette az első tengelyt, emiatt az első futómű tengelyéhez külön rögzítő elem beragasztása vált szükségessé. Megszűnt az eredeti hűtőrács is a lámpákkal. Ezt nem én szüntettem meg, hanem az idő vasfoga vagy valamelyik kisgyerek korábban. Viszont így ottmaradt a hűtőrács helyén egy hosszanti rés, ami nem szép, nem is valószínű tehát tenni kell vele valamit.

0
Kerítettem egy másik cég másik léptékű modelljéből egy teherautó hűtőrácsot és azt faragtam be a helyére. Pontosítok: nem a helyére, hanem a homloklapot eltávolítva, annak a volt síkja mögé be a motortérbe. Ilyen sem volt még. Ez a hűtőrács viszont aranyozott színű volt, így megkönnyítette a színválasztást. Ehhez a csillogáshoz egy matt fekete kaszni jól mutatna ellenpontként. Ugyanilyen arany napellenző került a szélvédő fölső síkja fölé is, sőt a donor kamion azonos színű kipufogóját is az autó oldalkontúrjának megfelelően az autó mellé hajlítottam. A fényezés előtt még egy kis kasznimunka volt vissza: a tetőt az oszlopok tetejénél levágtam a kaszniról és kicsit lejjebb, az eredetinél jobban megdöntve ragasztottam vissza. A hátsó, téglalap alakú ablakot is megszüntettem és helyette egy kisebb és oválisabb formát vágtam ki. Beltérre ilyen módon nemigen volt szükség. Eredetileg sem volt benne, most meg aztán még kevésbé lehet belelátni a lecsökkentett ablakok miatt. Mégis a hátsó és a kétoldali hátsó ablakokra belülről fóliát ragasztottam, ami majd megcsillanhat. Első szélvédő nincs, ezt a valóságban is olykor elhagyták.


Színes üveggyöngyből készítettem két első lámpát az első kerekek tengelyét takaró lemezre és érdekességképpen egy borostyánszínű „köd”lámpa került a fülke tetejére középre, a még extrémebb hatás kedvéért. Hátulra egy kis piros lámpa került csak, hogy ott is legyen valami érdekesebb és aszimmetrikusabb.

A tető choppolása vagyis lejjeb hozása

A kerékcsere – pontosabban kerékpótlás – is szükséges volt. Előre egy korai Matchbox Superfast vékony kerék pár került, míg hátra valami ultraszéles noname telifelnis változat. A színüket igyekeztem összehangolni a méretbeli és kialakításbeli különbségek ellenére is. Fehér peremes gumi, piros felni, jól illeszkedik a matt feketéhez.
A kisautó végül az egész kocsit érintő összes átalakítás eredményeképpen hozza a hot rod stílus minden elemét. Pár hasonló vonal vagy megoldás lehetséges a mellettük parkoló Matchbox illetve Hot Wheels rodokkal de ez így jó, így tartoznak egy családba. Mint a testvérek: azonosak is valamiben de különböznek is sok mindenben.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése